Verzendkosten 9,95 en 30 dagen bedenktijd

Vragen over retourneren en garantie

Kan ik mijn product retourneren of ruilen?

OR Media België vindt het belangrijk dat je tevreden bent over het product. Ben je dat niet en wil je daarom het product terugsturen, dan kun je hieronder lezen hoe dat werkt. Als je vooraf contact met ons opneemt voor de juiste procedure, dan komen de retourkosten voor onze rekening, tenzij je de bestelling vanuit het buitenland terugstuurt. Uiteraard kan je de producten ook op eigen initiatief retourneren, dan zijn de kosten wel voor jezelf. Dit recht geldt niet voor zakelijke aankopen.

Je hebt het product nog niet gebruikt

Je kunt je bestelling binnen de zichttermijn van 30 dagen na ontvangst herroepen door ons hiervan op de hoogte te stellen. Na herroeping heb je nog 14 dagen om je bestelling terug te sturen. Retourneren of ruilen is mogelijk als het artikel ongebruikt is en in de originele verpakking zit, indien redelijkerwijs mogelijk. De herroepingstermijn van 30 dagen gaat in na ontvangst van je bestelling. Je kunt het product (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking ook terugsturen als het product alleen maar zo gebruikt en bekeken is zoals je dat in een winkel ook zou doen. Zo mag je een product altijd uit de verpakking nemen. Dit recht op retour geldt niet voor zakelijke aankopen.

Je hebt het product gebruikt

Als je een gebruikt product binnen de gestelde termijn wil retourneren, moeten wij het product weer geschikt maken voor verkoop. Hiervoor worden kosten berekend. Ook wanneer het product door gebruik beschadigd of incompleet is, vergoed je zelf de retourkosten en/of schade en/of incompleetheid naar redelijkheid. Deze redelijkheid wordt bepaald door OR Media België. Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik van de producten, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen.

Je hebt een product op maat laten maken

Als je een product op maat hebt laten maken, kun je dit product alleen terugsturen of ruilen als het defect is.

Het product terugsturen

Als je een product wil terugsturen, kun je daarvoor ons retourenformulier gebruiken. Je krijgt dan een label toegestuurd die je uitprint en op het pakketje plakt. Je stuur het pakketje via een PostNL servicepunt naar OR Media België. Zodra wij je product hebben ontvangen, zullen wij deze controleren op eventuele beschadigingen.

Afhankelijk van de met je gemaakte afspraken sturen wij je een vervangend product toe of storten wij het aankoopbedrag inclusief de eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending terug. Als je een deel van je bestelling houdt, krijg je geen verzendkosten vergoed. Indien waardevermindering is opgetreden, wordt dit in rekening gebracht. Terugbetaling vindt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping plaats. Wij betalen terug met hetzelfde betaalmiddel/op dezelfde rekening als waarmee jij hebt betaald. Of gebruik dit formulier:

Modelformulier voor herroeping (dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen).

Aan: OR Media
Frontstraat 2
5405PB Uden
Nederland

info@ormedia.nl

Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]* herroept/herroepen*

  • Besteld op*/ontvangen op* [datum ontvangst bij producten]
  • [Naam consumenten(en)]
  • [Adres consument(en)]
  • [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

Wij hebben hiervoor ook een formulier wat ingevuld kan worden: retourenformulier.

Naar wie moet ik mijn defecte product sturen?

In een aantal handleidingen vind je een garantiebewijs. Daarop staat dat je het defecte product naar de leverancier moet sturen. Dit garantiebewijs mag je negeren. Als het product niet werkt zoals het hoort, kun je het beste contact met ons opnemen. Wij zorgen dan voor een passende oplossing.

Wanneer wordt mijn betaling teruggestort?

Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, wordt zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping teruggestort.

Geeft OR Media België een productiegarantie?

OR Media België geeft op al onze producten een wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat jij als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Als je het product zelf probeert te herstellen, dan vervalt de garantie. Mocht je problemen ondervinden en gebruik willen maken van de garantie, neem dan contact met ons op, wij handelen het voor je af. Voor zakelijke aankopen hanteren wij de fabrieksgarantie.

Retouradres

OR Media België
Frontstraat 2
5405PB Uden
Nederland